Ekonomiczny
Actros

Ekonomiczny

Z gruntu oszczędny.

Wyjątkowo opłacalny samochód ciężarowy. Actros w transporcie dalekobieżnym oznacza niezawodną, oszczędną technikę samochodową, niskie koszty i wysokie zyski. Jednym słowem: zwiększenie wydajności. Niskie zużycie paliwa może mieć decydujący wpływ na opłacalność samochodu ciężarowego. Ta cecha Actrosa potwierdza się w codziennej eksploatacji, a dzięki silnikowi OM 471 trzeciej generacji może się jeszcze polepszyć.

Szczególnie w transporcie dalekobieżnym i ciężkim ruchu dystrybucyjnym obowiązuje następująca zasada: Niskie zużycie to kluczowy czynnik wpływający na niskie koszty całkowite. Dlatego w przypadku Actrosa zrobiliśmy wszystko, aby już standardowo obniżyć zużycie paliwa.

Aby zminimalizować opór powietrza i obniżyć zużycie paliwa, jeszcze bardziej poprawiliśmy aerodynamikę Actrosa: i tak na przykład MirrorCam287, 248 zmniejsza standardowo zużycie paliwa nawet o 1,3% w porównaniu z lusterkami tradycyjnymi.

Zestawienie korzyści.

  • Oszczędne, niezawodne silniki Euro VI w czterech klasach pojemności skokowej
  • Precyzyjnie zestrojone konfiguracje układu napędowego z 12-stopniowym automatycznym systemem przełączania biegów i zoptymalizowanym przełożeniem osi
  • Paliwooszczędne programy jazdy
  • Dopracowana aerodynamika
  • Zmniejszające zużycie paliwa odbiorniki dodatkowe
Chłodzony układ recyrkulacji spalin zmniejsza ilość tlenków azotu i cząstek stałych już podczas spalania paliwa.
Zamknięty filtr cząstek stałych niemal całkowicie uniemożliwia emisję cząstek. Płyn AdBlue® jest wtryskiwany w strumień spalin przez udoskonaloną jednostkę dozującą, bez użycia sprężonego powietrza.

Dzięki systemowi Predictive Powertrain Control Twój samochód ciężarowy jest standardowo jeszcze bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa w transporcie dalekobieżnym. System ten łączy styl jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z precyzyjnie dostosowaną strategią zmiany biegów umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa.1066 I to nie tylko na autostradach, ale także na drogach lokalnych.

Czy to na stromym wzniesieniu, przed szczytem wzniesienia, podczas zjazdu ze wzniesienia, w obniżeniach terenu lub na płaskiej powierzchni – dzięki nawigacji satelitarnej i precyzyjnym mapom 3D system Predictive Powertrain Control może wcześnie rozpoznać sytuacje na drodze i reagować z wyprzedzeniem. W tym celu system Predictive Powertrain Control cały czas monitoruje energię kinetyczną pojazdu i może ją wykorzystać na przykład przed szczytem wzniesienia lub na płaskiej drodze do faz swobodnego toczenia (EcoRoll), które mogą zredukować straty wynikające z oporów własnych i zaoszczędzić paliwo. System może ponadto zapewnić kolejność zmiany biegów dostosowaną do przewidywanej sytuacji na drodze, a więc przykładowo dokonać mniej procesów zmiany biegu i większe przeskoki biegów.

Ponadto inteligentna integracja systemu Predictive Powertrain Control może na przykład rozpoznawać żądania skrętu przy włączaniu kierunkowskazu i inicjować fazę swobodnego toczenia zmniejszającą zużycie paliwa. W trybach jazdy Standard i Power włącza rozszerzony Top Torque1070.

Zestawienie korzyści.

  • Standardowo nawet do 5%1066 mniejsze zużycie paliwa
  • Rozpoznawanie przebiegu drogi, a więc zbliżających się zjazdów, podjazdów, skrzyżowań i rond
  • Automatyzacja momentów zmiany biegu, wyboru biegów i ustawień prędkości w tempomacie.
  • Integracja ustawień zależnych od ruchu drogowego oraz asystenta rozpoznawania znaków drogowych
  • Teraz nie tylko na autostradach, ale także na drogach krajowych
Content predictive powertrain control 04

Swobodnie i paliwooszczędnie. Standardowy system Predictive Powertrain Control (ilustracja podobna) może wspomagać kierowcę i przyczyniać się do zmniejszenia zużycia paliwa także na drogach krajowych.

Content predicitve powertrain control 01

Program jazdy economy.

Content predicitve powertrain control 02

Program jazdy Power.

Odpowiedni program do każdej sytuacji na drodze: Do wyboru są opcje Standard, Economy, Fleet i Power. Obejmuje to również specjalne wymagania, takie jak Offroad, Heavy, Municipal i Fire.

Nawet w ramach danego programu jazdy kierowca w każdej chwili ma do wyboru cztery tryby jazdy1068 – z A i A economy jako standard, uzupełniony o kolejny tryb automatyczny plus manualny.

Możesz znacznie zwiększyć stopień obciążenia i wykorzystania ciężarówki: dzięki inteligentnemu połączeniu sieciowemu pojazdu, serwisu Mercedes‑Benz Trucks i Twojego przedsiębiorstwa transportowego. Wyraźny wzrost wydajności w transporcie dalekobieżnym i transporcie dystrybucyjnym.

Mercedes‑Benz Trucks Uptime

Mercedes‑Benz Trucks Uptime

Inteligentna komunikacja sieciowa. Dla jeszcze wydajniejszego wykorzystania pojazdu.

Fleetboard

Fleetboard

Rozwiązania z zakresu łączności sieciowej zapewniają najwyższą efektywność floty.

Niezawodna pomoc w trasie

Niezawodna pomoc w trasie

Profesjonalną pomoc oferuje serwis Mercedes‑Benz Trucks. Mercedes‑Benz Trucks Service24h nawet przez całą dobę.

Content Actros pano efficiency

Nasz pojazd ciężarowy oznacza szczególnie niskie koszty całkowite. Do tego przyczyniają się w transporcie dalekobieżnym i ciężkim transporcie dystrybucyjnym także atrakcyjne oferty serwisowe Mercedes‑Benz Trucks i oczekiwana wysoka wartość resztowa na końcu okresu użytkowania.

W górę