Wydajne silniki 4- i 6-cylindrowe o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa.
Właściwie paradoks: duża moc, niskie zużycie paliwa.
Technologia silników i układu oczyszczania spalin.
Mocne, niezawodne, ekonomiczne – silniki Euro VI w pojazdach Atego odznaczają się niskim zużyciem paliwa, krótkim czasem reakcji, dynamiką oraz wysoką stabilnością pracy. 4-cylindrowe silniki rzędowe oferują przy tym moc do 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy sięgający 900 Nm. Natomiast 6-cylindrowe jednostki rzędowe do 220 kW (299 KM) mocy i do 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Zestawienie korzyści.
- Paliwooszczędne i niezawodne 4- i 6-cylindrowe silniki rzędowe osiągające wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika
- Dwie klasy pojemności skokowej, siedem klas mocy, od 115 kW (156 KM) do 220 kW (299 KM)
- Hamulec silnikowy o dużej mocy, na życzenie High Performance Engine Brake
- Automatyczny system przełączania biegów PowerShift 3 oraz włączane opcjonalnie tryby jazdy i funkcje dodatkowe108. Na życzenie manualny mechanizm zmiany biegów
- Różne 6-, 8- i 9-stopniowe skrzynie biegów do zoptymalizowanych eksploatacyjnie konfiguracji układu napędowego
High Performance Engine Brake.
Trzystopniowy, niezużywający się zwalniacz, zapewniający w zależności od wersji silnikowej moc hamowania do 280 kW jest dostępny na życzenie, aby jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa.
Hamulec silnikowy.
Ten montowany standardowo w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej od 9,5 t, uruchamiany trzystopniowo system hamowania o mocy hamowania do 235 kW zmniejsza zużycie hamulca podstawowego, zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.
Mechanizm zmiany biegów.
PowerShift 3.
Odczuwalna dynamika, łatwe prowadzenie i niskie zużycie paliwa: automatyczny system przełączania biegów zapewnia precyzyjny wybór biegów, krótkie czasy przełączania, wysoki komfort jazdy oraz doskonałą ekonomiczność.
Funkcje dodatkowe PowerShift 3, takie jak bezpośrednie przełączanie z biegu pierwszego na wsteczny oraz szybkie przełożenie biegu wstecznego93, ułatwiają manewrowanie. Dzięki funkcji pełzania, również ruszanie jest nadzwyczaj komfortowe.
Manualny system przełączania biegów.
Oprócz automatycznego systemu przełączania biegów dostępny na życzenie jest również mechanizm manualny z pneumatycznym wspomaganiem zmiany biegów. Odznacza się on między innymi doskonałą ergonomią oraz wysoką precyzją przełączania przy użyciu niewielkiej siły.
Programy jazdy w Atego.
W przypadku Atego, zależnie od wzoru konstrukcyjnego, klienci mogą wybrać program jazdy „power” lub „offroad”. Oba programy zawierają tryby umożliwiające sposób jazdy dostosowany do sytuacji108.