Bezpiecznie do celu – przy wsparciu innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę do zwiększania poziomu bezpieczeństwa jazdy, jak np. montowany standardowo Active Brake Assist 5287, 285, 3021, kierowca jest aktywnie odciążany, pojazd i ładunek są chronione, a wydajność wzrasta. W każdej trasie.
Bezpieczeństwo to podstawa naszego DNA.
Nadzwyczaj bezpieczne samochody ciężarowe są nie tylko dobrą wiadomością dla wszystkich uczestników ruchu. Są one także wydajniejsze. Albowiem rzadziej ulegają wypadkom oraz wspierają kierowcę i odciążają go. Dlatego od ponad 45 lat wkładamy całe swoje doświadczenie w rozwój innowacyjnych systemów wspomagania.
Zestawienie korzyści.
- Obszerne seryjne wyposażenie bezpieczeństwa z Active Brake Assist 5287, 285, 3021, systemem stabilizującym jazdę, asystentem utrzymania pasa ruchu287, 3020 i asystentem wspomagania koncentracji65, 287
- System automatycznego utrzymywania odległości98, 287 z funkcją Stop-and-go, asystent skrętu248, 2020, 287/Active Sideguard Assist248, 287, asystent rozpoznawania znaków drogowych256, 287, elektroniczny hamulec postojowy, system stabilizujący jazdę przyczepy245, 246, 287
- MirrorCam1, 271, 287 dla lepszej widoczności i wyższego poziomu bezpieczeństwa
- Dodatkowe bezpieczeństwo dzięki automatycznym światłom dziennym LED, reflektorom głównym LED1, lampom tylnym LED1, światłom mijania z funkcją doświetlania skrętu1, reflektorom przeciwmgielnym1 i oświetleniu Follow-me-Home
MirrorCam1, 271, 287.
Dostępne dla Arocsa.
Arocs jest wyposażony w zaawansowaną, aerodynamiczną kamerę MirrorCam1, 271, 287. Pozwala ona zaoszczędzić do 1,3% paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi lusterkami i zapewnia lepszą widoczność w obszarze słupków A i do tyłu – zwłaszcza w trudnych warunkach oświetleniowych. Ponadto kamera MirrorCam1, 271, 287 dzięki cyfrowemu przesuwaniu obrazu z kamer podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu sprawia, że istotny obszar zawsze pozostaje w polu widzenia kierowcy.
Ten system kamer składa się z dwóch składanych kamer cyfrowych o wysokiej rozdzielczości, zamontowanych na górnej ramie dachowej. Obraz z nich jest przekazywany na dwa kolorowe wyświetlacze o przekątnej 15,2''/38,6 cm, umieszczone przy słupkach A. Po uruchomieniu kierunkowskazu przy prędkości pojazdu przekraczającej 30 km/h na danym wyświetlaczu ukazują się kolorowe linie pomocnicze i dystansowe, które pomagają kierowcy lepiej oceniać ruch za pojazdem podczas włączania się do ruchu i zjazdu z pasa ruchu, czy podczas skręcania.
Asystent rozpoznawania znaków drogowych2022, 287.
Opcjonalny system wspomagania wspiera kierowcę w rozpoznawaniu określonych znaków drogowych w czasie rzeczywistym, pokazuje mu do dwóch z nich na zintegrowanej tablicy wskaźników, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo. Ponadto informuje on kierowcę na przykład w sytuacjach przekroczenia dozwolonej prędkości.
Obok ograniczeń prędkości, zakazów wyprzedzania i znaków je znoszących, asystent rozpoznaje także znaki/tablice ostrzegawcze.
Active Brake Assist 5287, 285, 3021
Piąta generacja tego systemu wspomaga kierowcę, w optymalnych warunkach i w granicach systemu wykonując całkowite hamowanie przed nieruchomymi i ruchomymi obiektami oraz hamowanie częściowe bądź całkowite przed poruszającymi się pieszymi, co pozwala na złagodzenie wypadku lub jego uniknięcie.
Dowiedz się więcej na temat systemu Active Brake Assist:
Dostępne dla Arocsa.
Inne systemy wspomagające.
System stabilizujący jazdę przyczepy245, 246.
System zwiększa bezpieczeństwo jazdy, stabilizując pojazd i przyczepę/naczepę w możliwych krytycznych sytuacjach podczas jazdy i zapobiegawczo je wyhamowując.
Asystent stabilizuje ciężarówkę poprzez aktywne wyhamowanie przyczepy/naczepy przy zwolnionym pedale gazu na zakrętach. Uwzględnia on również działanie hamulca silnikowego.
Integracja kamer.
Fabryczne przygotowanie do montażu kamer, dostępne opcjonalnie, umożliwia szybkie i proste zamontowanie nawet czterech kamer analogowych. Może to zwiększyć bezpieczeństwo – na przykład podczas manewrowania.
Elektroniczny hamulec postojowy.
Jest on aktywowany automatycznie w momencie wyłączania silnika, jednak w razie potrzeby można go także uruchomić lub wyłączyć za pomocą dźwigni w kokpicie. Jeszcze więcej bezpieczeństwa zapewnia elektroniczny hamulec postojowy, który jest automatycznie aktywowany także przez otwarcie drzwi przy pracującym silniku i prędkości 0 km/h. Zintegrowana funkcja HOLD aktywowana jest na postoju – na przykład na czerwonym świetle lub na wzniesieniu – wystarczy mocniej nacisnąć pedał hamulca. Hamulec zwalnia się, gdy kierowca znów naciśnie pedału gazu. Zapobiega to też niebezpiecznemu staczaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę.
Sideguard Assist248, 2020/Active Sideguard Assist248
System Sideguard Assist248, 2020 oraz Active Sideguard Assist248 mogą wspomagać kierowcę podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu, wykrywając w określonych sytuacjach ruchome i nieruchome obiekty w strefie ostrzegania po prawej stronie lub na krzywej wleczonej201, 211 i w razie niebezpieczeństwa ostrzegając kierowcę wizualnie i dźwiękowo.
Dostępne dla Arocsa.
Automatyczne światła mijania z funkcją doświetlania skrętu1.
Dostępny na życzenie układ reflektorów zwiększa bezpieczeństwo dzięki optymalnemu oświetlaniu jezdni. Oprócz świateł do jazdy dziennej LED, obejmuje on również automatyczne światła mijania, automatyczną funkcję doświetlania skrętu1 i reflektory przeciwmgielne1.
W zależności od skrętu kół i prędkości jazdy, podczas skręcania automatycznie włącza się światło przeciwmgielne po wewnętrznej stronie, lepiej oświetlając obszar skrętu. Komfort i bezpieczeństwo jazdy zwiększa ponadto funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych.
Lampy tylne LED1.
Dostępne na życzenie lampy tylne LED1 zapewniają jednoznaczną sygnalizację, zwłaszcza dzięki funkcji kierunkowskazów, w ramach której impuls świetlny przemieszcza się od wewnątrz do zewnątrz, wyznaczając kierunek.
Wyposażenie może się różnić w zależności od wybranego typu pojazdu i konfiguracji.