Rama, układ jezdny, zawieszenie
Arocs

Rama, układ jezdny, zawieszenie

Obciążalność i wytrzymałość są podstawowym wyposażeniem Arocsa.

Obciążalność i wytrzymałość są podstawowym wyposażeniem Arocsa. Wynikają z użytych materiałów i zastosowanej konstrukcji ramy, układu jezdnego oraz zawieszenia. 

Eksploatacja pojazdu na budowie oraz na drogach oznacza różne wymagania wobec ramy. Dlatego dla Arocsa opracowaliśmy dwie różne ramy. Pierwsza z nich ma wąski rozstaw podłużnic (744 mm), a dzięki dużej podatności na skręcanie i stabilności świetnie sprawdza się w skrajnych warunkach terenowych. Druga charakteryzuje się szerokim rozstawem podłużnic (834 mm), przez co najlepiej sprawdza się w jeździe drogowej, ale jednocześnie dobrze radzi sobie również w lekkim terenie.

Zestawienie korzyści.

  • Wytrzymałe i trwałe zawieszenie stalowe, zapewniające dużą nośność i obciążalność w ciężkich warunkach placu budowy
  • 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne121, zapewniające optymalną dynamikę i komfort jazdy w pojazdach eksploatowanych przeważnie na drogach
  • Różne, zoptymalizowane do różnych zastosowań, ramy do pojazdów budowlanych, do zastosowań w terenie oraz do jazdy po drogach publicznych
  • Szerokie portfolio osi do 10 t nacisku na oś przednią
  • W pojazdach 8x6 i 8x8 system wyrównujący obciążenie osi, zmniejszający zużycie podzespołów i ułatwiający prowadzenie w terenie
  • Elektroniczny układ hamulcowy ze zintegrowaną funkcją zwalniacza, hamulce bębnowe i/lub tarczowe, blokada przeciwdziałająca staczaniu się pojazdu
  • Dostosowane do rodzaju eksploatacji różne warianty napędu na wszystkie koła oraz Hydraulic Auxiliary Drive139, dający krótkotrwałą maksymalną trakcję przy dużej ładowności
  • Duży prześwit

Wytrzymałe zawieszenie stalowe czy kombinacja zawieszenia stalowego i pneumatycznego – Arocs ma gotowe rozwiązania do różnych typów eksploatacji.

Szczególnie dobrą nośność i wysoki komfort resorowania w eksploatacji na budowie zapewnia wytrzymałe i trwałe zawieszenie stalowe.

Content frame chassis suspension 01

Zawieszenie stalowe. Zawieszenie stalowe Arocsa w każdej sytuacji przekonuje wytrzymałą, solidną konstrukcją oraz wysoką obciążalnością i nośnością.

W różnych zastosowaniach wymagany jest różny prześwit podwozia. Arocs sprosta praktycznie każdym wymaganiom – zarówno jako ciągnik siodłowy, podwozie ciężarowe, betonomieszarka czy też wywrotka.

We wszystkich Arocsach montowana jest podwyższona rama, zapewniająca większy prześwit podwozia. I tak wywrotki z napędem na wszystkie koła dzięki dużemu prześwitowi podwozia świetnie radzą sobie nawet w ciężkim terenie. Ciągniki siodłowe Arocs dysponują wystarczającym prześwitem, aby bez żadnych szkód wjeżdżać na budowy. Aby uzyskać optymalne kąty natarcia i zejścia, w Arocsie zastosowano krótsze zwisy ramy.

W pojazdach 8x6 i 8x8 system wyrównujący obciążenie osi przednich zapobiega uszkodzeniom wynikającym z przeciążenia.

Content frame chassis suspension 02 2022

Rama podatna na skręcanie. Arocs eksploatowany na budowach wyposażony jest w wąską i szczególnie podatną na skręcanie ramę, dzięki której duża siła napędowa nawet w nierównym terenie bezstratnie dociera do podłoża.

W górę