Obciążalność i wytrzymałość są podstawowym wyposażeniem Arocsa. Wynikają z użytych materiałów i zastosowanej konstrukcji ramy, układu jezdnego oraz zawieszenia.
Kto chce budować, potrzebuje mocnych fundamentów.
Eksploatacja pojazdu na budowie oraz na drogach oznacza różne wymagania wobec ramy. Dlatego dla Arocsa opracowaliśmy dwie różne ramy. Pierwsza z nich ma wąski rozstaw podłużnic (744 mm), a dzięki dużej podatności na skręcanie i stabilności świetnie sprawdza się w skrajnych warunkach terenowych. Druga charakteryzuje się szerokim rozstawem podłużnic (834 mm), przez co najlepiej sprawdza się w jeździe drogowej, ale jednocześnie dobrze radzi sobie również w lekkim terenie.
Zestawienie korzyści.
- Wytrzymałe i trwałe zawieszenie stalowe, zapewniające dużą nośność i obciążalność w ciężkich warunkach placu budowy
- 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne121, zapewniające optymalną dynamikę i komfort jazdy w pojazdach eksploatowanych przeważnie na drogach
- Różne, zoptymalizowane do różnych zastosowań, ramy do pojazdów budowlanych, do zastosowań w terenie oraz do jazdy po drogach publicznych
- Szerokie portfolio osi do 10 t nacisku na oś przednią
- W pojazdach 8x6 i 8x8 system wyrównujący obciążenie osi, zmniejszający zużycie podzespołów i ułatwiający prowadzenie w terenie
- Elektroniczny układ hamulcowy ze zintegrowaną funkcją zwalniacza, hamulce bębnowe i/lub tarczowe, blokada przeciwdziałająca staczaniu się pojazdu
- Dostosowane do rodzaju eksploatacji różne warianty napędu na wszystkie koła oraz Hydraulic Auxiliary Drive139, dający krótkotrwałą maksymalną trakcję przy dużej ładowności
- Duży prześwit
Warianty zawieszenia.
Wytrzymałe zawieszenie stalowe czy kombinacja zawieszenia stalowego i pneumatycznego – Arocs ma gotowe rozwiązania do różnych typów eksploatacji.
Szczególnie dobrą nośność i wysoki komfort resorowania w eksploatacji na budowie zapewnia wytrzymałe i trwałe zawieszenie stalowe.
Osie.
Osie Arocsa sprawdzają się wszędzie bez wyjątku – w terenie, na budowie czy na drodze. W zależności od zastosowania i rodzaju podwozia dostępne są różne osie przednie o maksymalnym dopuszczalnym nacisku wynoszącym 10 t. Arocs wykorzystywany głównie do jazdy drogowej wyposażony jest w hipoidalne osie napędowe, przystosowane do nacisku sięgającego 13 t. A do eksploatacji na placu budowy stosowane są osie na zwolnicach planetarnych o nacisku do 16 t.
Pełna siła hamowania.
zależnie od rodzaju eksploatacji Arocsa, krótką drogę hamowania zapewniają mu hamulce bębnowe, tarczowe lub też ich kombinacja. Elektroniczny układ hamulcowy z systemem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania ABS i systemem zapobiegającym poślizgowi kół napędowych ASR steruje kompleksowymi funkcjami hamowania i trakcji w całym zestawie drogowym, co zwiększa bezpieczeństwo.
Oferta napędów na wszystkie koła.
W celu zapewnienia doskonałej trakcji oferujemy do wyboru dwa warianty napędu na wszystkie koła: stały napęd na wszystkie koła z przełożeniem terenowym oraz dołączany napęd na wszystkie koła. Do przeważających zastosowań w trudnym terenie o wysokich wymogach, na przykład do ruszania na wzniesieniach na nieutwardzonym podłożu, wyposażamy Arocsa w stały napęd na wszystkie koła.
Przy wysokim zapotrzebowaniu na ładowność oraz niskie zużycie paliwa dostępny jest dołączany napęd na wszystkie koła.
Hydraulic Auxiliary Drive139, 1111.
W pojazdach przeznaczonych do eksploatacji drogowej z nagle występującym zapotrzebowaniem na większą trakcję dostępny jest na życzenie hydrauliczny napęd przedniej osi Hydraulic Auxiliary Drive.
To wspomaganie ruszania jest odpowiednie do wszelkich zastosowań wymagających krótkotrwałej dostępności maksymalnej trakcji, bez rezygnacji z wysokiej ładowności i optymalnego układu napędowego.
Prześwit podwozia.
W różnych zastosowaniach wymagany jest różny prześwit podwozia. Arocs sprosta praktycznie każdym wymaganiom – zarówno jako ciągnik siodłowy, podwozie ciężarowe, betonomieszarka czy też wywrotka.
We wszystkich Arocsach montowana jest podwyższona rama, zapewniająca większy prześwit podwozia. I tak wywrotki z napędem na wszystkie koła dzięki dużemu prześwitowi podwozia świetnie radzą sobie nawet w ciężkim terenie. Ciągniki siodłowe Arocs dysponują wystarczającym prześwitem, aby bez żadnych szkód wjeżdżać na budowy. Aby uzyskać optymalne kąty natarcia i zejścia, w Arocsie zastosowano krótsze zwisy ramy.
System wyrównujący obciążenie osi.
W pojazdach 8x6 i 8x8 system wyrównujący obciążenie osi przednich zapobiega uszkodzeniom wynikającym z przeciążenia.