Unimog o wysokiej dzielności terenowej cechuje się nowoczesną i wydajną technologią napędową. Przetestowana wielkoseryjnie generacja silników Euro 6 wyznacza standardy w swojej klasie i jest bezkompromisowo nastawiona na ekologiczność, ekonomiczność i wysokie osiągi. 4-cylindrowy silnik o mocy 170 kW jest łatwy w utrzymaniu, oszczędny, cichy i elastyczny. Odznacza się wysokim momentem obrotowym do 900 Nm oraz korzystnymi wskaźnikami emisji spalin, zużycia paliwa i jednostkowego obciążenia mocy. Dalsze zwiększenie sprawności jest zasługą technologii 4-zaworowej oraz wtrysku w systemie Common Rail pod ciśnieniem do 2400 barów.
Motor ekonomiczności.
Perfekcyjne zestrojona technologia napędowa.
Jednostka napędowa służy jednak nie tylko do napędzania, ale także do hamowania. Dwustopniowy dekompresyjny hamulec silnikowy zmniejsza mechaniczne zużycie i wnosi znaczący wkład do ekonomiczności pojazdu. Oczyszczanie spalin w generacji silników BlueTec 6 opiera się na technologiach, które sprawdziły się już w praktycznej eksploatacji z wielkoseryjnymi silnikami Heavy Duty na wielu milionach kilometrów. W module oczyszczania spalin katalizator SCR redukuje tlenki azotu do minimalnego poziomu. A filtr cząstek stałych niemal całkowicie zapobiega emisji cząstek sadzy.