Silnik
Unimog o wysokiej dzielności terenowej

Silnik

Ekonomiczność. Wydajność. Ekologiczność.

Unimog o wysokiej dzielności terenowej cechuje się nowoczesną i wydajną technologią napędową. Przetestowana wielkoseryjnie generacja silników Euro 6 wyznacza standardy w swojej klasie i jest bezkompromisowo nastawiona na ekologiczność, ekonomiczność i wysokie osiągi. 4-cylindrowy silnik o mocy 170 kW jest łatwy w utrzymaniu, oszczędny, cichy i elastyczny. Odznacza się wysokim momentem obrotowym do 900 Nm oraz korzystnymi wskaźnikami emisji spalin, zużycia paliwa i jednostkowego obciążenia mocy. Dalsze zwiększenie sprawności jest zasługą technologii 4-zaworowej oraz wtrysku w systemie Common Rail pod ciśnieniem do 2400 barów.

Jednostka napędowa służy jednak nie tylko do napędzania, ale także do hamowania. Dwustopniowy dekompresyjny hamulec silnikowy zmniejsza mechaniczne zużycie i wnosi znaczący wkład do ekonomiczności pojazdu. Oczyszczanie spalin w generacji silników BlueTec 6 opiera się na technologiach, które sprawdziły się już w praktycznej eksploatacji z wielkoseryjnymi silnikami Heavy Duty na wielu milionach kilometrów. W module oczyszczania spalin katalizator SCR redukuje tlenki azotu do minimalnego poziomu. A filtr cząstek stałych niemal całkowicie zapobiega emisji cząstek sadzy.

W górę