Tutaj nikt nie dorówna Unimogowi. Ciśnienie powietrza w oponach, odpowiednie dla danego zastosowania pojazdu, można regulować komfortowo na wyświetlaczu – wystarczy nacisnąć przycisk. Kierowca ma do wyboru trzy prekonfigurowane tryby, „droga”, „piasek” i „teren”, a także tryb „manualny”. Ciśnienie dopasowuje się tu automatycznie. Dzięki temu na nieutwardzonej nawierzchni, takiej jak na piasek czy błoto, Unimog będzie poruszał się z niskim ciśnieniem i większą powierzchnią kontaktu opony z podłożem. Poprawia to trakcję i zmniejsza poślizg. Z kolei wysokie ciśnienie i mała powierzchnia kontaktu opony z podłożem zapewniają oszczędną i bezpieczną jazdę na drodze.
TireControl plus.
Układ regulacji ciśnienia powietrza w oponach TireControl plus jest już dostępny fabrycznie i nie wymaga żadnych specjalnych modyfikacji.
Wysokie ciśnienie powietrza w oponach.
- Mała powierzchnia kontaktu z podłożem
- Małe zużycie opon
- Niskie zużycie paliwa
- Duża nośność przy dużej prędkości
- Duża stabilności toru jazdy i stabilność kierowania
Niskie ciśnienie powietrza w oponach.
- Duża powierzchnia kontaktu z podłożem
- Mały nacisk na podłoże, mniejsze uszkodzenia
- Mniejszy poślizg
- Dobra trakcja
- Dobre samoczyszczenie (bieżnik)
- Mniejsze zagęszczenie gleby, mniejsze koleiny
- Brak grzęźnięcia
Włączanie układu regulacji ciśnienia powietrza w oponach.
- Wybór wstępnie zaprogramowanego trybu na wyświetlaczu lub ustawienie manualne
- Obsługa za pomocą przycisków na kierownicy
- Zawór kontrolny i napełniający oraz przewód znajdują się bezpiecznie za kołpakiem